Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Ändringar mellan två versioner

Här visas ändringar i "Studiebesök" mellan 2016-10-12 08:53 av Viggo Kann och 2016-10-16 20:27 av Viggo Kann.

Visa < föregående | nästa > ändring.

Studiebesök

Frivilligt studiebesök i period 2, hösten 2016 Ett av prosamkursens lärandemål är att du ska kunna


* följa den röda tråden i utbildningsprogrammet och se progressionen i både ämneskunskaper och generella färdigheter, i relation till utbildningens mål och den framtida yrkesrollen
För att du ska få bättre grepp om vad den framtida yrkesrollen kan innebära så erbjuder prosam ett frivilligt studiebesök på ett företag i databranschen i period 2 i årskurs 3. Studiebesöket görs tillsammans med studenterna på masterprogrammet i datalogi, som i sin prosamkurs har ett studiebesök varje år. Notera att den som går i årskurs 1 eller 2 (prosam16, prosam15, prosam15s) inte kan delta i studiebesöket i år utan får vänta till årskurs 3.

Om du deltar i studiebesöket får du en skötsamhetspoäng i prosamkursen. Det är helt frivilligt.

Anmälan till studiebesöket görs mellan den 17 oktober klockan 10.00 och den 24 oktober klockan 17.00 på studiebesökssidan för masterstudenterna. Själva studiebesöken sker torsdagseftermiddagar mellan 3 november och 1 december.

Följande företag planerar vi att erbjuda studiebesök på: Atlas Copco, Avalanche Studios, Dynabyte, Ericsson, Fatshark, Google, HiQ, IBM, Microsoft, Netlight, Palantir, Paradox, Resolution Games, Rovio, Sciss, Sigma Technology, Spotify, Autodesk/Stingray, SVT, Tobii, VISMA.

Studiebesöket koordineras av Björn Thuresson.