Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Studiebesök

Frivilligt studiebesök i period 2, hösten 2016

Ett av prosamkursens lärandemål är att du ska kunna

  • följa den röda tråden i utbildningsprogrammet och se progressionen i både ämneskunskaper och generella färdigheter, i relation till utbildningens mål och den framtida yrkesrollen

För att du ska få bättre grepp om vad den framtida yrkesrollen kan innebära så erbjuder prosam ett frivilligt studiebesök på ett företag i databranschen i period 2 i årskurs 3. Studiebesöket görs tillsammans med studenterna på masterprogrammet i datalogi, som i sin prosamkurs har ett studiebesök varje år. Notera att den som går i årskurs 1 eller 2 (prosam16, prosam15, prosam15s) inte kan delta i studiebesöket i år utan får vänta till årskurs 3.

Om du deltar i studiebesöket får du en skötsamhetspoäng i prosamkursen. Det är helt frivilligt.

Anmälan till studiebesöket görs mellan den 17 oktober klockan 10.00 och den 24 oktober klockan 17.00 på studiebesökssidan för masterstudenternaSjälva studiebesöken sker torsdagseftermiddagar mellan 3 november och 1 december.

Följande företag planerar vi att erbjuda studiebesök på: Avalanche Studios, Dynabyte, Ericsson, Fatshark, Google, HiQ, Microsoft, Netlight, Palantir, Paradox, Resolution Games, Sigma Technology, Spotify, Autodesk/Stingray, SVT, Tobii, VISMA.

Studiebesöket koordineras av  Björn Thuresson.