FEO3120 From Research to Impact

Innehåll visas utifrån dina val

Om du inte hittar någon sida, schemahändelse eller nyhet på din kurswebb kan det bero på att du inte ser den kursomgången/gruppen inom kursen som innehållet tillhör.

Veta mer om din kurswebb

Din kurswebb är sidorna för en kurs du prenumererar på. Du väljer sedan vilka omgångar/grupper inom kursen du vill ha information från. Är du registrerad på en kursomgång sköts prenumeration och val av kursomgäng automatiskt åt dig. Vill du ändra något av detta gör du det under Mina inställningar.

När du är inloggad på din kurswebb ser du:
  • Kursöversikt, nyheter och schema med information som är filtrerat utifrån dina valda omgångar/grupper inom kursen
  • Allmänna sidor för hela kursen
  • Kurswikin som är sidor som alla, lärare och studenter, kan skapa och redigera
  • Sidor som hör till de omgångar/grupper inom kursen du valt eller som valts för dig

Log in to your group web

You are not logged in KTH, so we cannot customize the content.

It is planned to give this course in VT 2020 again.

Abstract: The course aims at providing PhD students with the necessary skills in how to move research up on the technological readiness level (TRL) ladder, and on how to communicate research findings in an effective manner. The students will use their own research results as working material.

Keywords: Technological readiness level, lead user, technology transfer, value proposition, exploitation plan, research communication, outreach activity, pitch presentation, press release

Learning outcomes: After the course the student should be able to

  1. systematically assess and plan how to move technology research outcomes ahead on the TRL ladder.
  2. concisely present their research in various formats to a specific target audience.

Credits: 3 hp - class 1 graduate course: General skills

Course responsible: Tobias Oechtering, Wouter van der Wijngaart

In Nov 2017, KTH news Campi wrote about the course (link to article). Please also have a look at some highlights of the first course round including student feedback (link to page).

Feedback News