Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Ändringar mellan två versioner

Här visas ändringar i "LEQ - Learning Experience Questionaire" mellan 2014-05-19 10:45 av Hans Johansson och 2014-05-19 10:48 av Hans Johansson.

Visa < föregående | nästa > ändring.

LEQ - Learning Experience Questionaire

Enkäten är baserad på resultat från pedagogisk forskning som visar att vi lär oss mer effektivt om vi t.ex.:¶


* försöker besvara frågor eller lösa problem som vi finner intressanta, fängslande eller viktiga
* kan lära oss i en utmanande men stödjande miljö
* kan arbeta tillsammans med andra och lösa samma problem
* känner att vårt arbete kommer att bedömas rättvist och ärligt
* kan prova oss fram och få återkoppling på vårt arbete innan det blir bedömt/examinerat
* känner till lärandemålen, hur lärmiljön är organiserad och vad som förväntas av oss
* känner att det arbete vi förväntas utföra kommer att hjälpa oss att uppnå lärandemålen
* känner att vi själva kan bestämma över vårt lärande.
Resultatet av enkäten kommer att användas som diskussionsunderlag i grupper där lärare från olika kurser med gemensamma aspekter (t.ex. E-lärande, Formativ feedback, Kontinuerlig examination etc) träffas och diskuterar hur deras kurser kan utvecklas. Erfarenheter från ett pilotprojekt på KTH visar att diskussionerna bland lärarna leder till erfarenhetsutbyte och kursutveckling.¶