Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Visa version

Version skapad av Hans Johansson 2014-05-19 10:48

Visa < föregående | nästa >
Jämför < föregående | nästa >

LEQ - Learning Experience Questionaire

Enkäten är baserad på resultat från pedagogisk forskning som visar att vi lär oss mer effektivt om vi t.ex.:

  •          försöker besvara frågor eller lösa problem som vi finner intressanta, fängslande eller viktiga
  •          kan lära oss i en utmanande men stödjande miljö
  •          kan arbeta tillsammans med andra och lösa samma problem
  •          känner att vårt arbete kommer att bedömas rättvist och ärligt
  •          kan prova oss fram och få återkoppling på vårt arbete innan det blir bedömt/examinerat
  •          känner till lärandemålen, hur lärmiljön är organiserad och vad som förväntas av oss
  •          känner att det arbete vi förväntas utföra kommer att hjälpa oss att uppnå lärandemålen
  •          känner att vi själva kan bestämma över vårt lärande.

Resultatet av enkäten kommer att användas som diskussionsunderlag i grupper där lärare från olika kurser med gemensamma aspekter (t.ex. E-lärande, Formativ feedback, Kontinuerlig examination etc) träffas och diskuterar hur deras kurser kan utvecklas. Erfarenheter från ett pilotprojekt på KTH visar att diskussionerna bland lärarna leder till erfarenhetsutbyte och kursutveckling.