Visa version
Version skapad av Hans Johansson 2014-05-19 10:48
Visa
< föregående
|
nästa >
Jämför
< föregående
|
nästa >
LEQ - Learning Experience Questionaire
Enkäten är baserad på resultat från pedagogisk forskning som visar att vi lär oss mer effektivt om vi t.ex.:
- försöker besvara frågor eller lösa problem som vi finner intressanta, fängslande eller viktiga
- kan lära oss i en utmanande men stödjande miljö
- kan arbeta tillsammans med andra och lösa samma problem
- känner att vårt arbete kommer att bedömas rättvist och ärligt
- kan prova oss fram och få återkoppling på vårt arbete innan det blir bedömt/examinerat
- känner till lärandemålen, hur lärmiljön är organiserad och vad som förväntas av oss
- känner att det arbete vi förväntas utföra kommer att hjälpa oss att uppnå lärandemålen
- känner att vi själva kan bestämma över vårt lärande.
Resultatet av enkäten kommer att användas som diskussionsunderlag i grupper där lärare från olika kurser med gemensamma aspekter (t.ex. E-lärande, Formativ feedback, Kontinuerlig examination etc) träffas och diskuterar hur deras kurser kan utvecklas. Erfarenheter från ett pilotprojekt på KTH visar att diskussionerna bland lärarna leder till erfarenhetsutbyte och kursutveckling.