Till innehåll på sidan

Sök på tagg

Kategoriserade artiklar på KTHs webbplats.

Antal träffar: 10

  • Tyck till om den digitala lärandemiljön på KTH

    Under måndagen (20/5) skickades en enkät ut till alla lärare på KTH. Syftet är att kartlägga hur den digitala lärandemiljön uppfattas för att kunna prioritera kommande satsningar och för att delge resultatet för KTH:s ledning.

  • Fördjupade färdigheter i att använda RAMP för riskhantering av belastningsergonomiska skador

    Bli ledande inom belastningsergonomi.

  • Strategier för hållbar utveckling, III

    Bli en problemlösare som driver utvecklingen av hållbar utveckling framåt

  • Digitalt lärande - forskningsområdet

    Forskningen om digitalt lärande på KTH undersöker hur teknik kan stödja utbildning och lärande. Forskargruppens styrka är vår tekniska kompetens kompletterat av vår kompetens inom lärande. Forskningen är ofta designinriktad. Detta innebär att vi beforskar användning av framväxande teknik i lärandesammanhang och utvecklar prototyper och metoder som en del av forskningen. Vi har även som målsättning att bidra till att utveckla metoder och tekniker som kan användas i praktiken.

  • Förvaltningsobjekt e-lärande

    Förvaltningsobjekt e-lärande är en gemensam aktivitet mellan enheten för digitalt lärande och KTH:s IT-avdelning. Förvaltningsobjektets uppdrag är att förvalta och vidareutveckla den digitala lärandemiljön för KTH. De system som ingår i e-lärande är Canvas, Kurs-, program- och gruppwebbar, Personliga menyn, Artologic Survey and report, Kaltura och URKUND- Enheten för digitalt lärande ansvarar inom förvaltningsobjektet för utredningar och utvärderingar av den digitala lärandemiljön samt utbildar och handleder KTH:s lärare.

  • Digital transformation: marknads- och näringslivsanalys, I

    I kursen som tidigare erbjöds via KTHx på edX fick deltagarna lära sig förutse hur en bransch påverkas av digitaliseringen.

  • Digital transformation: strategi, II

    I kursen som tidigare erbjöds via KTHx på edX fick deltagarna lära sig navigera och göra strategiska val i ett digitalt affärslandskap.

  • ”Digitaliseringen måste drivas av lärare”

    En pandemi blev det som fick de flesta av oss att verkligen ta oss an digitala verktyg. För många av landets lärare blev det ett måste för att kunna bedriva distansundervisning. Men vart leder den digitala putten framåt för lärandet, hur kommer det se ut i framtiden? Vilka innovationer väntar runt hörnet? Vi ringde upp (på Zoom förstås) Stefan Hrastinski på Digitalt lärande, för en framtidsspaning.

  • KTH Play (Kaltura)

    KTH Play är en mediaportal och ett verktyg för inspelning och delning av ljud och bild. Den tekniska plattformen för KTH Play är Kaltura. Alla anställda på KTH har tillgång till KTH Play. Logga in på play.kth.se.

  • Digitalt lärande - enheten

    KTH:s enhet för digitalt lärande är den plats där forskning och beprövad erfarenhet om digitala medier och lärande möts. Vi utvecklar kunskap och designar digitala plattformar, nätbaserade kurser och video som stöd för utbildning och lärande. Vid enheten bedrivs forskning och utveckling (FoU) samt utbildning och handledning. Enheten tillhör Institutionen för lärande på Skolan för industriell teknik och management (ITM) på KTH, och är organiserad i fyra grupper: Förvaltningsobjekt e-lärande, Medieproduktion, MOOC och Resurscentrum för nätundervisning (RCN).

Tillhör: Välkommen till KTH
Senast ändrad: 2020-09-22