Uppdatering december 2022

Fasad

Uppdateringar

Publicerad 2022-12-11

Under 2022 har administrativa chefer inom skolorna och GVS tillsammans med olika arbetsgrupper kartlagt och analyserat de stödområden som påverakas av samgåendet.

VT-22

Stödområden kartlagda

Under våren 2022 har administrativa chefer inom skolorna och avdelningschefer inom GVS tillsammans med olika arbetsgrupper kartlagt och analyserat sju stödområden:

1. utbildningsstöd
  2. forskningsstöd
  3. ekonomistöd
  4. HR-stöd
  5. infrastrukturstöd
  6. kommunikationsstöd
  7. ledningsstöd

HT-22

Nulägesanalyser för stödområden

Målet har varit att få fram ett nuläge för varje område. Under hösten 2022 har områdesgrupperna fördjupat arbetet och fokuserat på stödområdets nyläge. För mer omfattande utveckling ska gemensamma prioriteringar göras för att bestämma vilka delar som behöver utvecklas och i vilken ordning. Redan pågående utveckling ska fortgå och utveckling som kan genomföras med mindre insatser ska genomföras löpande. All utveckling utgår från användarnas behov och föregås av ett robust förarbete.

Förberedelser inför det officiella samgåendet

Inför samgåendet 1 januari 2023 har anpassningar och förberedelser gjorts. Ansvar och mandat har setts över på olika nivåer, finansieringsmodellen för verksamhetsstödet har anpassats och en gemensam verksamhetsplan för hela verksamhetsstödet 2023-2025 har beslutats av universitetsdirektören.