Demo Day för åtta spännande startups från KTH Innovations förinkubatorprogram

Publicerad 2018-03-13

Ett år kan gå fort! Fredagen den 2 mars var det dags för åtta spännande startups från KTH Innovations förikubatorsprogram att ta examen.

Efter ett år av coachning i affärsutveckling, otaliga workshops och pitchträningar och extremt hårt arbete var det dags för POKI Robotics , TADA Medical , Map Project , PumpSoft , Cryptolens , MemoAR , Cryptcert  och Feedo att lämna KTH Innovations förinkubatorprogram.

POKI Robotics tog med sin robot.

Förinkubatorsprogrammet erbjuder stöd till tidiga, teknikbaserade KTH-projekt som har potential att bli bärkraftiga företag. Över 100 bolag har passerat genom förinkubatorsprogram där vi hjälper studenter och forskare att verifiera och utveckla ett starkt affärskoncept. Efter 12 månader är företagen redo att accelerera och ta nästa steg i sin utveckling.

Tillsammans med SSE Business Lab samlade KTH Innovation investerare, affärsänglar och Stockholms tech-scen för att höra casen pitcha för sista gången i programmet.

POKI Robotics tog med sin robot, som inom kort kommer kunna automatisera insamlandet av golfbollar på en driving range.

Map Project beskrev hur de ska lösa ett problem som drabbar över hälften av världens befolkning – avsaknaden av en adekvat adress.

Feedo visade hur deras smarta kamera kan användas till att förbättra klassrumsupplevelsen för lärare och studenter.

Cryptcert avslöjade hur deras tjänst SPIDERTM kan underlätta kryptering.

Cryptolens visade hur de kan hjälpa utvecklare att förbättra sin mjukvara genom att göra licenser, betalningar och statistik lättare och billigare att använda.

TADA Medical demonstrerade hur de ska lösa problemet med avbrutna infusioner inom vården.

PumpSoft demonstrerade hur deras tjänst förenklar kontakten mellan distributörer, företag och kunder i pumpbranschen.

TADA Medical demonstrerade hur deras produkt kommer underlätta problemet med avbrutna infusioner inom vården, något som inträffar i över 10% av alla infusioner.

MemoAR visade hur de genom augmented reality-teknik kan förbättra livet för personer drabbade av demens.

Håll koll på dem i framtiden!