Road2Science Öppet Hus

Publicerad 2019-12-19

Den 10 december 2019 arrangerade Road2Science sitt årliga Öppet Hus. Gästerna välkomnades i Sveriges första kärnreaktor, experimentreaktorn R1 på KTH campus.

Traditionsenligt träffades vi på Nobeldagen och tillsammans med studenter och industripartners spenderade en inspirerande dag fylld med diskussioner, aktiviteter och mingel.

I årets program låg fokus på Road2Science Pilotprojekt med Nynäshamns kommuns skolor .
Vad händer om vi kopplar industrins behov till kommunens utmaningar och utbildningar på olika nivåer? Blir det lättare då att nå våra gemensamma hållbarhetsmål? Hur ska utbildningar på KTH se ut om tio år? Dessa och andra spännande frågor diskuterades livligt under dagen.

Tack för alla våra forskare och partner som deltog och som följer med oss på resan där forskning, näringsliv och skolan samarbetar för ett välfungerande och hållbart samhälle.