You are not logged in KTH, so we cannot customize the content.
Kursen innehåller sex individuella inlämningsuppgifter som lämnas in via KTH git och presenteras vid de obligatoriska övningarna.
Det är tillåtet att missa ett enskilt övningstillfälle om man berättar för sin övningsassistent i förväg och dessutom lämnar in den skriftliga delen av uppgiften i tid.
I slutet av kursen blir det också ett lite större individuellt projekt där du får möjlighet att välja och implementera ett eget mindre programbibliotek.
Denna hederskodex gäller för de individuella uppgifterna och slutprojektet. I korthet:
Kursen examineras med individuella skriftliga inlämningsuppgifter som redovisas muntligt i samband med de obligatoriska övningarna. Övningarna betygssätts med G/VG och slutbetyget beräknas så här:
A | 6 G | 5-6 VG |
B | 6 G | 4 VG |
C | 6 G | 3 VG |
D | 5 G | 2 VG |
E | 5 G | 0-1 VG |
Fx | 4 G | |
F | 0-3 G |
Hemuppgifterna är desamma som förra kursomgången:
Övning x på kursen ska lämnas in i katalogen username-ovnx i organisationen grudat24 på KTH GitHub. Användaren nisse hittar alltså sin katalog för övning 1 på adressen
Om ni loggar in på KTH GitHub för första gången så kan det ta någon dag innan ni kommer åt era kataloger.
Alltid gäller att veckans första tid är grupp 1-3 och andra tiden är grupp 4-6, och salarna tilldelas i stigande nummerordning. För det mesta gäller:
Övningsgrupper väljs på canvas: https://canvas.kth.se/courses/46131/groups.
Labbarna är till för att ni ska kunna ställa frågor om veckans inlämningsuppgift. Labbarna sker antingen på plats eller via Zoom på de schemalagda tiderna. Ställ dig i grudat-kön så får du en inbjudan när det blir din tur.
EECSs allmänhandledare hjälper också till med programmeringsfrågor och andra problem två gånger dagligen varje vardag under terminstid, oftast 11–13 och 17–20.
Det finns texter och korta filmer som du ska titta på inför varje föreläsning. Skriv gärna ner frågor som du vill ta upp på föreläsningen.
Det finns ingen obligatorisk kursbok på papper. Du hittar all kurslitteratur via länkarna i föregående avsnitt. Du kan också ha nytta av de här sajterna och böckerna om du vill lära dig mer om algoritmer och programvaruteknik.