Cali Nuur – snart INDEK:s nye prefekt

Porträtt Cali
Cali Nuur är Professor i Industriell dynamik sedan 2016.
Publicerad 2020-10-13

Det närmar sig skiftbyte på framgångsfabriken INDEK. Den 1 januari, 2021 lämnar Matti Kaulio över prefektrollen till Cali Nuur för att ägna mer tid åt sin forskning.

Cali Nuur  är Professor i industriell dynamik samt sedan en tid även Vice prefekt vid INDEK (Institutionen för Industriell ekonomi och organisation).

Porträtt Pernilla
Pernilla Ulfvengren är Lektor och Docent i Industriell teknik och sociotekniska system.

Från årsskiftet är det Pernilla Ulvengren , som axlar rollen som Vice prefekt för institutionen.

– Jag är övertygad om att Cali och Pernilla har allt som behövs när det gäller ledarskapskompetens för att ta INDEK till nästa nivå, säger nuvarande prefekt Matti Kaulio.

– Cali har en unik förmåga att utveckla vår interna organisation och Pernilla har en stor internationell erfarenhet samt ett intresse för att se den ”stora” ITM-bilden.

– Med andra ord ser jag stora möjligheter för INDEK att samtidigt konsolidera internt och interagera med omvärlden, skriver Matti i sitt brev till medarbetarna.

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Industriell ekonomi och organisation