David Nilsson utsedd till ABE-skolans nyaansvarig för kommunikation, samverkan och impact

Publicerad 2022-03-31

Vi är glada att meddela att David Nilsson, forskare vid avdelningen för historiska studier av teknik, vetenskap och miljö, nyligen utsågs till ny andra vice skolchef för ABE. I denna roll kommer han även att ansvara för skolans kommunikation, samverkan och impact.

David Nilsson, 2:a vice skolchef och ansvarig för kommunikation, samverkan och impact

Läs Davids tankar om den nya rollen och hans framtidsplaner i en intervju på ABE-skolans intranät:

Hur känns det att ha blivit utsedd till vice skolchef och till den nya rollen som ansvarig för kommunikation, samverkan och impact?

– Det känns verkligen jätteroligt! Jag ser framemot att få arbeta på skolnivå och ta mig an de här frågorna på ett mer övergripande plan. Det blir ju lite av ett omtag för skolan, både med två vice skolchefer och den här helt nya rollen där vi för samman arbetet med kommunikation, samverkan och impact. Jag gillar verkligen att jobba övergripande och gränsöverskridande i olika miljöer och att få hålla ihop olika samarbeten. Min egen blandade bakgrund både på KTH, i privat sektor och hos andra myndigheter tror jag kommer väl till pass. Nästan direkt sedan jag kom till KTH 2013 har jag arbetat skolövergripande i olika samarbeten. Men det här är ju en helt ny roll även för mig, och det ska bli jättespännande!

Full intervju finns här!