Delegation från TU Delft besökte Fastigheter och byggande

Publicerad 2022-06-10

Torsdag 9 juni - Fredag 10 juni besöktes Institutionen för Fastigheter och byggande av en delegation från TU Delft. TU Delft, som ligger på andra plats i QS World University Rankings by Subject inom området Architecture/Built Environment, har valt ut KTH som benchmark inom forskning och genomslag/impact.

TU Delft

Delfts tekniska universitet är Nederländernas äldsta och största tekniska universitet, beläget i Delft.

TU Delft

Besöket hade två teman "Research in transitions" och "Collaboration between divisions/subjects". Diskussionerna handlade bl.a. om att utbyta erfarenheter av KTH:s nyligen genomförda Research Assement Exercise (RAE) och strategier för forskning och genomslag/impact framåt. Besöket avslutades med ett studiebesök på KTH Live-In Lab för att se hur KTH bedriver forskning och impact i samverkan med näringsliv och samhälle. Det blev ett mycket värdefullt och lärorikt möte för båda institutionerna.

Architecture/Built Environment är det område där KTH har sin högsta ämnesrankning i QS World University Rankings by Subject 2022, plats 22. Läs mer: KTH ranking is up among engineering and technology universities

Deltagare

• Ass Prof Hilde Remoy
  • Prof Paul Chan