Sund konkurrens i byggbranschen- nypublicerad antologi

Publicerad 2020-10-02

En forskningsantologi om olika aspekter på sund konkurrens i bygg- och anläggningssektorn samt om ledarskapets betydelse för att nå en attraktiv, sund och säker byggbransch har publicerats under hösten 2020.
Forskningsantoligin utges av Byggföretagen och delfinansieras av Svenska Byggbranschens utvecklingsfond.

Anna Kadefors, professor, vid avdelningen för ledning och organisering av byggande och förvaltning är författare till ett av bidragen i den nya forskningsantologin. Annas bidrag har titeln "Hur lär vi inom byggupphandling och vilken är forskningens roll? Vad menar vi med byggupphandling?"

Bidraget "Innovationspiloter på väg: Entreprenörers uppfattningar av offentlig upphandling av vägunderhåll." skrevs av Tina Karrbom Gustavsson, professor i projektkommunikation och avdelningschef vid avdelningen för ledning och organisering av byggande och förvaltning och Per Erik Eriksson, professor i industriell organisation, Luleå Tekniska Universitet och gästprofessor vid ledning och organisering av byggande och förvaltning.

Antologin läses i sin helhet i Pdf-fil (pdf 1,4 MB) .

Innehållsansvarig:infomaster@abe.kth.se
Tillhör: Institutionen för fastigheter och byggande
Senast ändrad: 2020-10-02