International Immersion Experience scholarship

Publicerad 2023-06-07

International Immersion Experience-stipendium IIT Madras välkomnar KTH-doktorander (i sina tidiga skeden av doktorandstudier) för att uppleva korta forskningsutbyten.

International Immersion Experience bjuder in tre KTH-doktorander per år för gemensamt handledda forskningsvistelser vid IIT Madras. Stipendiet ger resebidrag från Stockholm till Chennai samt boende på IIT Madras. KTH doktorander kommer att tillbringa minst 45 dagar, men max 3 månader i programmet.

Research in the 16 departments at IIT Madras

Detailed summary of the faculty research

IIT Madras välkomnar doktorander när som helst på året, men det är idealiskt att undvika högsommarmånaderna maj och juni.

IIT Madras är ett helt campusområde beläget i Chennai, Indien i en nationalpark med ett överflöd av natur - flora och fauna - som är varierande och spännande.

Flora and fauna at IIT Madras

The Office of Global Engagement  välkomnar de internationella studenterna på campus och koordinerar deras ankomst, boende och kulturupplevelse. De flesta studenter är inhysta på hostel om de inte föredrar att bo utanför campus.

Campus life

Bostad garanteras på campus i studentvandrarhem och kommer att bekostas fullt ut av Office of Global Engagement.

Housing at IIT Madras

Mer information och ansökan

Om du är intresserad av att veta mer, besök IIT Madras hemsida , eller kontakta din handledare eller KTH Internationella relationer Pia Schmitt på pisc@kth.se .