Att arbeta och utvecklas inom teknik, administration och service

Som medarbetare inom teknik, administration och service kommer du få stimulerande, och omväxlade arbetsuppgifter i en verksamhet som präglas av flexibilitet, öppenhet och glädje.

Här kommer du möta en internationell arbetsplats med många möjligheter till intern rörlighet. Du kan till exempel bredda dig genom att delta i något av de många projekt som bedrivs mellan förvaltningen, skolorna, institutionerna och avdelningarna. Ett annat exempel på breddning är att byta arbetsplats/roll internt, då tjänsten kan variera mellan olika skolor, institutioner och avdelningar.

En annan möjlighet till utveckling är att du väljer att specialisera dig genom att fördjupa dig inom ett specifikt arbetsområde. Om du vill utvecklas till ledare så finns det möjlighet att delta i vårt ledarskapsprogram.

För att trivas som medarbetare inom teknik, adminstration och service bör du vara prestigelös, serviceinriktad och nogann samt ha en vilja att ständigt effektivisera och förbättra ditt arbetsområde.

Möt Yisak som jobbar som IT-supporttekniker

"Den stora utmaningen i mitt jobb är att det inte alltid finns enkla eller raka svar till problemen jag stöter på, utan jag måste använda min kreativitet och erfarenhet för att lösa problemen så att både studenternas och de anställdas vardag blir enklare. Jag vill att vår IT ska fungera felfritt för medarbetare och studenter – så att vi kan fortsätta vara ett universitet i framkant."

Möt Maarit som jobbar som kommunikatör

"Det bästa med att jobba på KTH är att det präglas av ständig utveckling – och det är otroligt inspirerande. I min roll måste man bland annat vara prestigelös, kunna tänka nytt och ha ett öppet sinne. Och jag får jobba mot en bred publik – jag ska kommunicera med såväl studenter och personal som näringsliv och forskare."

Innehållsansvarig:Personalavdelningen
Tillhör: Om KTH
Senast ändrad: 2016-01-25