Marcus Lithander
Forskare
Detaljer
Forskare
Om mig
Marcus Lithander is an experienced instructional designer, researcher, and educational developer at the Royal Institute of Technology (KTH) in Stockholm, Sweden. He earned his Ph.D. in Applied Cognitive Psychology from the University of Massachusetts and has since focused his research on student learning, metacognition, educational misconceptions, and critical thinking.
Currently, he is working on developing courses in lifelong learning at KTH, which will benefit students in their continuing education and professional development. Lithander's research and teaching approach are grounded in evidence-based practices, and he is committed to improving education through innovative course design and research.
More about Marcus:
Kurser
Grundläggande kommunikations- och undervisningslära (FLH3000), lärare
Klassrumspsykologi: Kognitiv psykologi och lärande (LD1001), lärare, kursansvarig
Kognitiv psykologi för lärare: Specialpedagogik (LD1024), lärare, kursansvarig
Kognitiv psykologi i praktiken: Studieteknik och Lärande (LD1026), kursansvarig
Ledarskap för lärande och utveckling (LT1056), lärare
Lär dig lära online (LD1000), kursansvarig
Miljöpsykologi och beteendedesign (LD1002), lärare, kursansvarig
Prokrastinering och perfektionism (LD1003), lärare, kursansvarig
Psykologi och kritiskt tänkande (LD1004), lärare, kursansvarig
Specialpedagogik och perspektiv på lärande och utveckling (LT1020), lärare
Studieteknik för effektivt lärande (LD1007), lärare, kursansvarig
Tillämpad beteendevetenskap och lärande: Allt om sömn (LD1009), lärare, kursansvarig
Tillämpad beteendevetenskap och lärande: Nudging och beslutsfattande (LD1008), lärare, kursansvarig