Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Ändringar mellan två versioner

Här visas ändringar i "Björns delprojekt 2014-2016" mellan 2017-01-30 09:54 av Viggo Kann och 2020-03-08 23:05 av Viggo Kann.

Björns delprojekt 2014-2016

Nedan följer en lista med Björn Hedins delprojekt som pedagogisk utvecklare 2014-2016.

Högskolepedagogisk kurs för CSC-lärare En högskolepedagogisk kurs LH222V Reflekterande undervisning i ett ämnesperspektiv om 1,5 hp har utvecklats, inrättats och börjat ges i två parallella omgångar. Det är ett sätt att göra lärarlagen ännu verkningsfullare.

Coachning av exjobbshandledare Coaching av handledare för kandidatexamensarbeten och masterexamensarbeten har genomförts ochmånga förslag på förbättringar och kalibreringar har identifierats.

Studieteknikmoment för studenter Studieteknikmoment för nya studenter och en studieteknikworkshop för lärare har utvecklats. En artikel om studieteknikinslag i programsammanhållande kurser har skrivits för workshoppen.

LEQ för kursutvärdering LEQ har introducerats på flera kurser. Flera kursanalysgruppsmöten har genomförts.

Metodik för Online-peer-feedback Metodik för online­peer­feedback för akademiskt skrivande har utvecklats och tillämpats i flera kurser på skolan, och ska börja tillämpas även på STH­-skolan.

Bidrag från CSC-lärare till KTH-SOTL-konferensen 8 bidrag från CSC till SoTL­-konferensen på KTH efter ""påtryckningar"" från PU.

Utveckling av examinationsformer på enskilda kurser Ett flertal ändringar av examinationsmoment har utvecklats och implementerats tillsammans med lärare i flera kurser.

Workshoppar för lärare Två workshoppar för lärare (motivation och studieteknik) tar tagits fram och givits vid ett antal tillfällen för KTH-lärare.

Utnyttja prointreflektioner för kursutveckling De kursreflektioner som studenterna gör inom ramen för prointkursen sammanställs nu och ges till respektive lärare som komplement till vanliga kursutvärderingar. En stor fördel är att samtliga deltagande studenter uttrycker sin syn på vad de lärt sig och kursen i sig, inte endast ett fåtal vilket ofta är fallet med vanliga kursenkäter.

CDIO på civilingenjörsprogrammet i medieteknik En genomgång av de 12 CDIO-punkterna har gjorts för civilingenjörsprogrammet i medieteknik vilket lett till ett antal förändringar.

Programutveckling Relativt mycket tid har används för programutveckling för CMETE och TIMTM.