Premiär för Arkitekturveckan

KTH Arkitekturskolan på Arkitekturmuseet
Workshop under KTH Arkitekturskolan på Arkitekturmuseet i september 2010.
Publicerad 2011-08-22

Tack vare ett initiativ från KTH Arkitekturskolan får Stockholm en egen arkitekturvecka. Bland programpunkterna ingår föreläsningar, vernissager och workshops om arkitektur.

I år arrangeras Arkitekturveckan för första gången. Mellan den 29 augusti och den 4 september kan alla intresserade ta del av en rad evenemang med koppling till arkitektur och stadsbyggnad på flera olika platser i staden.

Arkitekturveckan arrangeras av KTH Arkitekturskolan i samarbete med bland andra Arkitekturmuseet, Kulturhuset Ekoteket och Stockholms Arkitektförening.

Bakgrunden till initiativet är förra höstens lyckade evenemang ”KTH Arkitekturskolan på Arkitekturmuseet”.

– Ett mål är att göra arkitekturfrågor mer tillgängliga för allmänheten. Vi ser även veckan som en möjlighet till nyskapande debatt kring arkitekturfrågor, hos gemene man, men även bland studenter och inom branschen, säger Tim Anstey, forskningsansvarig på KTH Arkitekturskolan och en av initiativtagarna till Arkitekturveckan.

För program för Arkitekturveckan, se www.arkitekturveckan.se.

För mer information kontakta Tim Anstey, forskningsansvarig på KTH Arkitekturskolan, telefon 0737- 53 21 56, eller tim.anstey@arch.kth.se.

Katarina Ahlfort