Möt oss på Business Arena 19-20 september i Stockholm

Publicerad 2018-08-30

Business Arena är Nordens ledande mötesplats för beslutsfattare i fastighetsbranschen och samhälls-byggnadssektorn.

Från Institutionen för Fastigheter och byggande medverkar följande talare under Business Arena:

Fredrik Brunes  är talare på Tema: Bostad del 1 med rubriken ”Markfrågan”

Anna Kadefors  är talare på Tema: Arkitektur med rubriken ”Vad händer om kommunen ger arkitekten makten?”

Anna Granath Hansson  är talare på Tema: Bostad del 2 med rubriken ”Tänk utanför bostadsboxen”

Seminarier

Onsdag 19 september
16.00–17.00 | Fördjupning K
Tema: Social hållbarhet (I samarbete med Akademin)
Framtidens sociala bostadspolitik – om de unga får välja
Diskussionens vågor går höga om den sociala bostadspolitiken och behovet av långsiktighet. Men hur prioriterar de som nu är unga och därmed framtidens potentiella beslutsfattare? Tänker de annorlunda och i så fall hur? Välkomna till ett samtal med yngre medarbetare i branschen om hur de ser på framtidens sociala bostadspolitik.

Moderator: Anna Granath Hansson

Panel med unga i branschen: Anna Broman, Sveriges Byggindustrier, Linda Jonsson, Veidekke, Karl Törnmarck, SABO, Moa Andersson, Boinstitutet och Peter Nyberg, BoKlok

Torsdag 20 september
13.30–14.30 | Fördjupning U
Tema: Social hållbarhet (I samarbete med Akademin)
Social hållbarhet på bostadsmarknaden - Ett samtal om begrepp, problem och lösningar

Med utgångspunkt i begreppen trångboddhet och segregering bjuder lektorerna Ingemar Bengtsson och Fredrik Kopsch in till föredrag och samtal om vad vetenskapen säger om hur problem och lösningar kan se ut för socialt hållbara bostäder.

Talare: Ingemar Bengtsson, Lunds universitet, Fredrik Kopsch, Lunds universitet

Mer information och utfärligt program finns här.

Innehållsansvarig:infomaster@abe.kth.se
Tillhör: Institutionen för fastigheter och byggande
Senast ändrad: 2018-08-30