NU 2022 - Att synliggöra lärande

Nu2022 - Att synliggöra lärande
Publicerad 2022-03-11

NU, som står för Nätverk och Utveckling, är Sveriges största konferens och mötesplats för alla med intresse för högskolepedagogisk utbildning och utveckling. Bakom konferensen står Sveriges universitets- och högskoleförbund (SUHF).

Synliggöra lärande

Temat för 2022 års NU-konferens är “Att synliggöra lärande”. Med detta tema vill konferensen sätta fokus på det kontinuerliga lärande som sker i akademin och erbjuda en arena som främjar en utmanande och stimulerande dialog om lärande ur skilda perspektiv. Givetvis är olika aspekter av studenters lärande av centralt intresse men vi vill även belysa t ex universitetslärares lärande samt det organisatoriska lärande som äger rum på universitet och högskolor. Frågor som berör på vilka sätt olika typer av lärande i skilda kontexter kan utvecklas och förstås har aktualiserats med anledning av de utmaningar som covid-19-pandemin förde med sig för den akademiska praktiken. Med temat “Att synliggöra lärande” vill vi lyfta lärandets centrala roll i forskning och praxis ämnad att bidra till högskolepedagogisk kvalitetsutveckling.

Som deltagare i NU2022 får du tillfälle att presentera och lyssna till högskolepedagogisk forskning, ta del av undervisningspraxis och nätverka med andra som också är intresserade av lärande, undervisning samt högskolepedagogisk forskning och utveckling.

2022 års konferens äger rum i Stockholm och online.

Läs mer och dela här