Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Teknikens och Naturvetenskapens didaktik (TN-didaktik)

  • Från grundkurs till djupdykning: Studenter återvänder till tekniken!

    En kvinna som håller i en liten kossa
    Madeléne Beckman en av lärarna på kursen
    Publicerad 2023-11-16

    Stockholms universitet och Kungliga Tekniska Högskolan samarbetar för att utbilda framtidens lärare och teknikdidaktiker inom Naturvetenskap och teknik för grundlärare, F-3, II kurs. Lärarstudenter vi...

    Läs artikeln
  • Bedömning - ACJ i kombination med kognitiva matriser RGT

    Publicerad 2018-04-24

    Metodstudie med tema bedömning. Den kvantitativa bedömningsmetoden Adaptive comparative judgement (ACJ) kombineras med kognitiva matriser, Repertory grid technique (RGT). Syftet är att undersöka om RG...

    Läs artikeln
  • Fysikundervisning – med drivkraft att vara annorlunda

    Publicerad 2015-08-06

    Kan man påverka elevers intresse för naturvetenskap genom nya sätt att tänka kring de naturvetenskapliga ämnena? Vad har naturvetare för uppfattning om det övergripande syftet med undervisning och vad...

    Läs artikeln