Patricia Diaz är mottagare av Guldäpplets Jubileumsutmärkelse

Publicerad 2021-11-18

Patricia Diaz, doktorand KTH, lärare, föreläsare och författare tilldelas Guldäpplets Jubileumsutmärkelse i kategorin Fristående nationella aktörer, föreläsare, författare.

Guldäpplets Jubileumsutmärkelse

I år firar Guldäpplet 20 år och då delar Guldäpplets jury ut Guldäpplets Jubileumsutmärkelse 2021 till ett antal personer som haft stor direkt betydelse för att inspirera lärare till att utforska och utveckla de digitala möjligheterna i skolan tillsammans med elever och kollegor under en avsevärd del av de tjugo åren 2002–2021 – då lärarpriset Guldäpplet utdelats.

Efter en omfattande beredning, diskussioner och arbete med flera referensgrupper och omröstningar, har Guldäpplets jury beslutat att lyfta fram ett antal personer från åren 2002-2021 som kommer att tilldelas Guldäpplets Jubileumsutmärkelse. Totalt är det 20 enskilda personer/grupper i fem olika kategorier.

Patricia Diaz fick utmärkelsen i kategorin "Fristående nationella aktörer, föreläsare, författare” med motiveringen: ”För spridning och inspiration kring undervisning och lärande med digitala verktyg."

Läs mer på Guldäpplets hemsida

Patricia Cirera Diaz