Till innehåll på sidan

Tre nya publikationer från HEOS!

Publicerad 2021-05-19

Publikationer

The Footballisation of European Higher Education: Different Fields, Similar Games?

Antonowicz D., Geschwind L., Pinheiro R. (2021) The Footballisation of European Higher Education: Different Fields, Similar Games?. In: Branch J.D., Christiansen B. (eds) The Marketisation of Higher Education. Marketing and Communication in Higher Education. Palgrave Macmillan, Cham. doi.org/10.1007/978-3-030-67441-0_17

Gender and the Marketisation of Higher Education: A Nordic Tale

 Avramović A., Geschwind L., Pekkola E., Pinheiro R. (2021) Gender and the Marketisation of Higher Education: A Nordic Tale. In: Branch J.D., Christiansen B. (eds) The Marketisation of Higher Education. Marketing and Communication in Higher Education. Palgrave Macmillan, Cham. doi.org/10.1007/978-3-030-67441-0_12

Instrumentalisering i tidsanvändning, identitet och professionalitet.

Forskning handlar om att vinna, pröva och ompröva mänsklig kunskap. Samtidigt kretsar samtalen inom akademin påfallande ofta om egna och andras prestationer, snarare än om forskningsfrågor.
Prestationsbaserad styrning i akademin - Adlibris

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Institutionen för lärande
Senast ändrad: 2021-05-19