Demo Day Batch 5

Publicerad 2018-05-07

Vilka av dagens unga teknikbolag blir framtidens Spotify, AirBnb eller Uber? När vi på KTH Innovation den sista maj arrangerar Demo Day för Batch 5 kommer nio startups att visa upp sin utveckling under det gånga året. Alla nio har två saker gemensamt: en koppling till KTH och stor potential att växa till sig rejält.

För ett år sedan gick 11 startups in i , ett ettårigt program för tidiga, teknikbaserade KTH-projekt som vill accelerera sin utveckling. Efter hårt arbete och stor utveckling är det nu dags för dem att ta examen från programmet och ta nästa steg på sin resa.

Nu bjuder vi in till Demo Day för Batch 5! Missa inte den här möjligheten att se KTH:s senaste startups!

När: 31 maj, 2018, 12.15-13.00

Var: KTH Entré

Registrera dig här!

Tech-bolagen i batch 5

Asqill

Asqills företagsidé är att förbättra relationen mellan företag och högskolestudenter. Bolaget gör det möjligt för andra företag att leta reda på talanger genom att tillhandahålla en plattform där företagen tillåts att annonsera skarpa projekt som studenterna sedan kan arbeta med.

Besök Asqill's hemsida!

Buzz in Touch
Bolaget utvecklar en app som ger användarna möjligheten att på ett ögonblick dela kontaktinformation, tagga och organisera sin telefonbok i mobilen.

Eatit

Eatit är en digital dietist. Mjukvaran kombinerar maten användaren vill äta med maten hon eller han behöver äta enligt sina hälsovärden. Användarna lämnar blodprov på sin närmaste vårdcentral, kopplar upp sina hälsoappar och gör ett test för att identifiera sin smakprofil. Eatits artificiella intelligens analyserar sedan personens hälsodata och ger hälsorekommendationer och skräddarsydda recept. Besök Eatits hemsida!

HiMat Engineering
HiMat Engineering utvecklar innovativa verktyg för materialdesign och använder dessa för design av högpresterande metalliska material

Besök Himats hemsida!

Inicios affärsidé syftar till att stödja elever och lärare hur de kan integrera digitalt skapande och färdigheter i läroplanen genom mentorskap och praktiska övningar för att öka deras självförtroende och personliga utveckling. Ett övergripande mål är att öka digital delaktighet för alla medborgare så att de kan delta och bidra till framtidens smarta och hållbara samhällen.

Besök Inicios hemsida!

InnoBrain

UX är användarupplevelse (user experience) och UX-design handlar kort och gott om designarbete som förbättrar användarnas upplevelse av en tjänst eller produkt. Detta leder till nöjdare kunder, träffsäkra tjänster och ökad lönsamhet för företaget. InnoBrain mäter hur bra företag lyckats med detta bland genom att studera ögonrörelser och hjärnaktivitet hos användaren.

Besök Innobrains hemsida!

Safekeeping

Safekeeping är en marknadsplats för förvaring. Bolaget hjälper privatpersoner att tjäna extra pengar genom att hyra ut oanvänt utrymme till andra privatpersoner som behöver förvaringsyta. Safekeeping kan alltså ses som en typ av alternativ till tjänster som Shurgard, Pelican och Big Easy.

Besök Safekeepings hemsida!

Globuzzer

Globuzzer tillhandahåller en trygg digital reseguide för resenärer runtom i världen. Plattformen gör att resenärer och lokalbefolkningen kan mötas via olika evenemang, upplevelser och erfarenheter. Syftet är att resenären ska slippa spendera onödigt mycket pengar, ta högre risker än vad som behöver eller slösa tid. Globuzzer använder sig av expat-communityns gemensamma erfarenheter för att möta tre prioriterade områden: budget, säkerhet och tillgänglighet. Nya resenärer ska alltså slippa uppleva samma problem som deras föregångare gått igenom.

Besök Globuzzers hemsida!

Vuma (f.d. Pillr)

Genom kvalitetssäkrad digital rådgivning vill Vuma ge fler tillgång till korrekt information och recept på preventivmedel. Detta för att alla kvinnor ska få möjlighet att fatta genomtänkta beslut utan krångliga mellansteg.

Besök Vumas hemsida!