Arbetsmarknadsdag vid Campus Haninge

Publicerad 2008-02-07

I dag arrangeras Byggdagen 2008 vid Skolan för Teknik och Hälsa i Haninge. Byggdagen är en arbetsmarknadsdag som arrangeras av Företagsgruppen KTH Syd Haninge, och syftet är att skapa en kontaktyta mellan studenter och företag kopplade till byggbranschen.

Omkring 35 företag, både stora och mindre, deltar som utställare vid Byggdagen 2008. KTH Karriär och Alumni finns också på plats.

Arrangörerna ser mässan som en målbildsvisning för studenter inom bygg och design. Målet är att studenterna ska få insikt i bredden på kompetensområden inom branschen.

Företagsgruppen KTH Syd Haninge är en del av Ingenjörssektionen i Haninge, som i sin tur är en del av Tekniska Högskolans Studentkår, THS. Gruppen arbetar för att skapa och utvidga kontakter mellan studenter på KTH och näringslivet. Man anordnar aktiviteter som exempelvis seminarium, föredrag och Byggdagen som är gruppens årliga arbetsmarknadsdag.

Mer information på Företagsgruppen KTH Syd Haninges webbplats.

Håkan Soold

Innehållsansvarig:redaktion@kth.se