KTH Racing tävlar på klassisk motordag

Publicerad 2009-08-10

Årets Formula Studentbil på KTH, ”R6”, ska tävla mot tre andra racerbilar från svenska universitet vid ett STCC-lopp i Karlskoga. Det är första gången som universitetens racerbilar visas upp samtidigt.

Fredagen 14 augusti går det klassiska STCC Kanonloppet i Karlskoga med ett tiotal tävlande STCC-team. När den stora tävlingen är avklarad, arrangeras en tävling mellan de fyra Formula Studentlagen från KTH, Chalmers, LTH och Karlstads universitet. Efteråt får de visa upp sina bilar och göra reklam för sig själva.

Pialill Ring på Swedish Motorsport Industry har tagit initiativet till att knyta de racerintresserade teknologerna närmare branschen och racingsporten. Hon har tagit hjälp av en av frontfigurerna inom svensk racing – Jonas Jarlmark, civilingenjör från KTH med en gedigen fordonsforskning i bagaget och med bakgrund i KTH Racing Team.

Läs mer på Svenska bilsportsförbundets hemsida

Christer Gummeson

Innehållsansvarig:redaktion@kth.se