Sen kväll med Erik Haag

Publicerad 2007-11-08

Organisationen bakom Armada skruvar upp temperaturen inför arbetsmarknadsdagarna nästa vecka. I eftermiddag arrangeras Sen kväll med Armada. TV-profilen Erik Haag grillar representanter för företag som Grontmij, Vattenfall och Accenture.

Den 13-14 november arrangeras Tekniska Högskolans Studentkårs, THS, årliga arbetsmarknadsdagar Armada. Med 156 utställande företag är årets upplaga av Armada den största arbetsmarknadsmässan i Norden någonsin. Förra året besöktes Armada av över 10 000 studenter och minst lika många väntas i år.

I samband med mässan arrangeras flera spännande event som ger studenter chans att få veta mer om några av de företag som deltar i Armadan och om arbetsmarknaden samt olika aktuella ämnen. Ett av de mest populära event som anordnas i anslutning till arbetsmarknadsdagarna är Sen kväll med Armada.

Vid Sen kväll med Armada – som går av stapeln i dag torsdag 8 november kl 16–19 i Kårhuset Nymble – intervjuas representanter från sex företag av tv-profilen Erik Haag. En lättsam och humoristisk frågestund i ”late show”-stil utlovas. Exempel på frågor som kommer att ställas till företagsrepresentanterna är: Hur viktiga är betygen?, Är det viktigt att ha engagerat sig utanför skolan?, Hur ser ni på föräldraledighet?, Är det viktigt att ha studerat utomlands?
Kl 16 intervjuas Vägverket, St. Jude Medical, Grontmij och Vattenfall. Kl 18 intervjuas Accenture, Handelsbanken, Vattenfall och Grontmij. De senare två företagen är för övrigt huvudsamarbetspartners för Armada 2007.

Håkan Soold

Innehållsansvarig:redaktion@kth.se