Skyltfönstret för morgondagens produkter

NYHETER

Publicerad 2012-11-26

Årets upplaga av DoPEXPO, en mässa där studenter vid KTH visar upp sina uppfinningar, innehåller en rad sköna grejer. Vad sägs om godisautomaten PUSHPUSH, skidbäraren Pist Off, det hopfällbara rivjärnet Rivmeister eller klätterväggen som fungerar som ett löpband...

DoPEXPO är en mässa som årligen arrangeras på KTH. På mässan deltar omkring 300 studenter från årskurs 1, 2 och 3 från civilingenjörsprogrammet Design och Produktframtagning på KTH. Beroende på årskurs varierar produkternas fokus från design och kreativitet till mer tekniskt avancerade lösningar.

Årets innehåller en skön mängd innovationer som får fantasin att slå frivolter av pur glädje. Produktnamn som Allergic Accessories, Feetfoxes, Pist Off, Rotocup, Trassel, Yeti, AntiAirBag, Rivmeister, SPARKY, SteamDream, Vispklon, Spin To Win och TrampaLuft hjälper onekligen till.

Fokus ligger bland annat på campingprodukter och träning, och det är helrätt att kalla DoPEXPO för ett skyltfönster för morgondagens produkter.

Missa inte den här spännande möjligheten att få en inblick i vad kommande generation ingenjörer har att erbjuda.

Korta fakta:

Var: Kårhuset Nymble, Drottning Kristinas väg 15, Stockholm.
När: 26 november från 15:00, och 27 november mellan 09:30 och 15:30.

Nyfiken? Titta in här: http://www.dopexpo.se/2012/

För mer information, kontakta Andreas Lindegren på 0702 - 75 80 77 / andreas@dopexpo.se.

Peter Larsson