Patricia Cirera Diaz
DOKTORAND, Pedagogisk utvecklare
Forskare
Om mig
Patricia har sedan 2017 varit anställd som pedagogisk utvecklare på KTH och har där främst arbetat inom MOOC-teamet (edX) och i arbetsgruppen för digitala examinationer. Hösten 2020 anställdes hon som heltidsdoktorand på KTH.
Inriktningen för hennes doktorandtjänst är att studera hur lärarutbildare utvecklar sin kompetens att integrera digitala verktyg i sin undervisning för att stödja lärarstudenters lärande. Hon är till exempel intresserad av hur digitala responssystem kan främja deltagande inom ramen för lärarutbildningen. På ett mer generellt plan ligger hennes forskningsintressen inom skolans digitalisering, digital kompetens och användningen av digitala verktyg.
Patricia är i grunden gymnasielärare i engelska och spanska (examinerad 2010) och har alltid haft ett stort intresse för såväl språk, lärande och digitalisering. Under hennes åtta år som lärare på olika gymnasieskolor i Stockholmsområdet har hon alltid strävat efter att utveckla användandet av digitala verktyg på ett sätt som stöttar elevernas lärande på olika sätt.
Kurser
Digitalt lärande i högre utbildning (LH238V), lärare | Kurswebb
Digitalt lärande i högre utbildning (LH238U), lärare | Kurswebb
Examensarbete i ämnesdidaktik, avancerad nivå (LT201X), assistent | Kurswebb
Examensarbete inom teknik och lärande, avancerad nivå (LT200X), lärare | Kurswebb
Kommunikation, ledarskap och design av lärande (LT1016), lärare | Kurswebb
Programintegrerande kurs (LT1040), lärare | Kurswebb
Ämnesdidaktik (LT1017), lärare | Kurswebb