Visa version
Visa
< föregående
|
nästa >
Jämför
< föregående
|
nästa >
Pedagogisk lärarenkät / Teacher's survey 2025
Pedagogisk lärarenkät 2025
KTH strävar efter att bli känt som innovativt inom teknik- och naturvetenskapligt lärande. För att stimulera det pedagogiska utvecklingsarbetet och höja undervisningens status vill KTH också inspirera, motivera och belöna framgångsrik pedagogik i alla former.
Denna enkät, som genomförts vart tredje år sedan 2016, ingår i en forskningsstudie ledd av lärare och pedagogiska utvecklare på KTH och avser att mäta kvalitativa och kvantitativa förändringar i synen på pedagogik och pedagogiskt utvecklingsarbete över tid. Resultaten av enkäten kommer att kommuniceras till intressenter och beslutsfattare på KTH, så dina insikter kan komma att spela en direkt roll i utformningen av framtidens undervisning och lärande.
Det tar ca 15-25 minuter att besvara enkäten.
Din medverkan i undersökningen är helt frivillig, men avgörande för en tillförlitlig studie. Enkätsvaren är anonyma och ingen utom de som genomför studien kommer att ha tillgång till rådata.
Enkäten går ut via e-postutskick till alla lärare, forskare och doktorander på KTH den 8 april 2025 med rubriken Undersökning om pedagogik på KTH 2025 / Survey of Teaching and Learning at KTH 2025.
A survey on teaching and learning at KTH 2025
KTH strives to be recognised as an innovator in science and technology learning. To stimulate pedagogical development and raise the status of teaching, KTH also wants to inspire, motivate and reward successful pedagogy in all its forms.
This survey, conducted every three years since 2016, is part of a research study led by teachers and pedagogical developers at KTH and aims to measure qualitative and quantitative changes in the view of pedagogy and pedagogical development work over time. The results of this survey will be communicated to stakeholders and decision-makers at KTH, ensuring that your insights play a direct role in shaping the future of teaching and learning.
It takes about 15-25 minutes to complete the survey.
Your participation in the survey is completely voluntary, but essential for a reliable study. Survey responses are anonymous and no-one except those conducting the study will have access to the raw data.
The survey will be sent out via email to all teachers, researchers, and doctoral students at KTH on April 8, 2025 with the title Undersökning om pedagogik på KTH 2025 / Survey of Teaching and Learning at KTH 2025.
Magnus Andersson (magnusan@kth.se), SCI
Ninni Carlsund (ninni@kth.se), SCI
Hans Havtun (hans.havtun@energy.kth.se), ITM
Viggo Kann (viggo@kth.se), EECS
Björn Kjellgren (bjoern@kth.se), ITM
Lasse Wingård (lw@kth.se), ITM
For questions regarding the survey, please contact anyone of us!
Rapporter om tidigare års enkäter / Publications on former surveys
- Hur har pandemin påverkat synen på pedagogik på KTH? En jämförelse mellan lärarenkäterna 2016, 2019 och 2022
Magnus Andersson, Ninni Carlsund Levin, Hans Havtun, Viggo Kann och Björn Kjellgren (2022-12-31) - B. Kjellgren, M. Andersson, H. Havtun, V. Kann (2020). Looking from the inside: Peer-exploration of teaching and learning experiences and attitudes among faculty at a technical university. In Proc. 50:th Frontiers in Education, Uppsala universitet. PDF