Peta Sjölander kommer leda MedTechLabs

Foto: Fredrik Persson
Publicerad 2019-11-20

Centrumbildningen MedTechLabs, som är ett strategiskt samarbete mellan KTH, KI och Region Stockholm, får en ny föreståndare. Det blir Peta Sjölander, universitetslektor vid CBH-skolan.

– Det känns spännande att gå in i MedTechLabs just när centret utökar med två nya forskningsprogram, ett inom AI och ett inom bioelektronisk medicin, säger Peta Sjölander.

MedTechLabs är ett tvärvetenskapligt centrum för medicinteknisk forskning. Målet är att bidra till utveckling av medicinteknik med betydelse för sjukvårdens stora utmaningar, exempelvis ge hälso- och sjukvården möjligheter att erbjuda patienter snabbare diagnos och bättre behandling.

Verksamheten bedrivs huvudsakligen vid Bioclinicum i Solna, som är ett nytt forskningshus tillhörande Karolinska Universitetssjukhuset.

Läs mer om MedTechLabs på deras webbplats.

Innehållsansvarig:webmaster@cbh.kth.se
Tillhör: Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)
Senast ändrad: 2019-11-20