Internationellt forskarpris till Indek-professorer

Publicerad 2017-05-08

Monica Lindgren och Johann Packendorff, båda professorer vid avdelningen för Organisation och Ledning, är 2017 års vinnare av PMI Research Achievement Award. De tilldelas utmärkelsen för att ha grundat och drivit Making Projects Critical (MPC) – nätverket som till dags dato genomfört åtta internationella forskningskonferenser, varav två på KTH. De får även utmärkelsen för sin mångåriga forskning som öppnat upp projektledningsfältet för kritiska perspektiv. Utmärkelsen delar de med sina MPC-samarbetspartners; Director Svetlana Cicmil vid Bristol Business School, University of the West of England, och Professor Damian Hodgson vid Alliance Manchester Business School, Manchester University.

PMI (Project Management Institute) är den ledande internationella organisationen för projektledningsprofessionen, med avdelningar och verksamhet i över 80 länder. PMI Research Achievement Award har delats ut sedan 2003 för att ”ge erkännande och ära åt en individ eller gruppering vars arbete signifikant har utvecklat begrepp, kunskap och praktik inom projektledning genom akademisk forskningspublicering. Det är andra gången utmärkelsen tilldelas svenska forskare. Tidigare vinnare återfinns på www.pmi.org/about/awards/winners/past-award/research-achievement . Utmärkelsen delas ut vid en ceremoni i Boston den 14 juni.

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Industriell ekonomi och organisation