To be or not to be a technical university

KTH Logo på ett skärm i KTH biblioteket
Publicerad 2021-10-20

Högre utbildning

Landskap för högre utbildning världen över är befolkade med institutioner med betydande skillnader när det gäller deras historia, storlek, disciplinära omfattning och forskningsfinansiering. Med tanke på sådan heterogenitet är gruppering av lärosäten i olika kategorier ett naturligt svar.

Läs mer på den engelska sidan To be or not to be a Technical University

Open Access on Springer Link: To be or not to be a technical university: organisational categories as reference points in higher education

To be or not to be a technical university: organisational categories as reference points in higher education (pdf 323 kB)

Geschwind, L., & Broström, A. (2021). To be or not to be a technical university: organisational categories as reference points in higher education. Higher Education, 1-19.