KTH-adjunkt gästföreläser på Università di Pavia

Publicerad 2022-05-24

Hur ska man göra för att presentera forskning på ett övertygande sätt? Jamie Rinder är adjunkt på avdelningen för Språk och kommunikation, som nu gästar Universita di Pavia för att lära blivande ingenjörer att argumentera och förklara sin forskning.

Jamie Rinder  är en av grundarna till GELS-nätverket, ett initiativ för att förbättra undervisning och lärande inom främmande språk för just ingenjörer. Till vardags undervisar han KTH-studenter i retorik och skrivande inom teknikvetenskap och nu är det dags att låta italienska studenter ta del av hans kunskaper.

I maj 2022 håller han en workshop med titeln “to inform = to persuade?” för studenter på Università di Pavia, Italien. Workshopen är en del i kursen Engelska och kommunikationsfärdigheter för teknik, som finansieras av Erasmus+projektet Becoming a Digital Global Engineer (BADGE).