Visa version
Visa
< föregående
|
nästa >
Jämför
< föregående
|
nästa >
Kursanalys
Kursanalys: Programsammanhållande kurs i datateknik, prosam14
Av personliga skäl gjorde kursledaren ingen fullständig kursanalys 2017 för prosam14 och prosam14s. Dock finns all enkätdata nedan och länkar till forskningsrapporter som analyserar kursen.
Enkätsammanställningar
- kursenkät våren 2017 för årskurs 1 (prosam16)
- kursenkät våren 2017 för årskurs 2 (prosam15)
- kursenkät våren 2017 för årskurs 3 (prosam14)
- kursenkät våren 2016 för årskurs 2 (prosam14)
- kursenkät våren 2015 för årskurs 1 (prosam14)
- enkät om datorhistoriamomentet våren 2016 för prosam14
Konferensbidrag om prosam
Här är en artikel om prosamkursen, presenterad i november 2013 vid fjärde utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar. Vidare har kursen studerats i ett forskningsprojekt Effects of a Program Integrating Course for Students of Computer Science and Engineering som har redovisats i en konferensartikel med samma namn (V. Kann och A-K. Högfeldt; 47th ACM Technical Symposium on Computing Science Education, Memphis, USA, sid. 510-515, Mars 2016; tillgänglig via Diva).
I ett annat projekt har kursen jämförts med motsvarande kurser på medieteknikprogrammet och på Linköpings universitet (En jämförelse mellan programsammanhållande kurser vid KTH och LiU; F. Heintz, A. Berglund, B. Hedin, V. Kann; 5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015; PDF) och med andra kurser på KTH (Experiences from different program integrating courses; V. Kann, K. Almgren, M. Bengtsson, Scholarship of Teaching and Learning 2015, KTH, 2015; Abstract)
Planerade förändringar till nästa år (det vill säga 2017/2018)
- Använd Canvas för kursinformation och resultatrapportering.
- Uppmuntra mentorerna att variera formen för seminarierna mer.