Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Visa version

Version skapad av Viggo Kann 2019-07-30 01:41

Visa < föregående | nästa >
Jämför < föregående | nästa >

Kursanalys

Kursanalys: Programsammanhållande kurs i datateknik, prosam14

Av personliga skäl gjorde kursledaren ingen fullständig kursanalys 2017 för prosam14 och prosam14s. Dock finns all enkätdata nedan och länkar till forskningsrapporter som analyserar kursen.

Enkätsammanställningar

Konferensbidrag om prosam

Här är en artikel om prosamkursen, presenterad i november 2013 vid fjärde utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar. Vidare har kursen studerats i ett forskningsprojekt Effects of a Program Integrating Course for Students of Computer Science and Engineering som har redovisats i en konferensartikel med samma namn (V. Kann och A-K. Högfeldt; 47th ACM Technical Symposium on Computing Science Education, Memphis, USA, sid. 510-515, Mars 2016; tillgänglig via Diva).

I ett annat projekt har kursen jämförts med motsvarande kurser på medieteknikprogrammet och på Linköpings universitet (En jämförelse mellan programsammanhållande kurser vid KTH och LiUF. Heintz, A. Berglund, B. Hedin, V. Kann; 5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015; PDF) och med andra kurser på KTH (Experiences from different program integrating courses; V. Kann, K. Almgren, M. Bengtsson, Scholarship of Teaching and Learning 2015, KTH, 2015; Abstract)

Planerade förändringar till nästa år (det vill säga 2017/2018)

  • Använd Canvas för kursinformation och resultatrapportering.
  • Uppmuntra mentorerna att variera formen för seminarierna mer.