Partners

DMMS ambition är att i nära samverkan med våra partners, Scania, Sandvik Coromant och Chalmers MCR, på operativ nivå genomföra internationell spetsforskning och kompetensspridning inom områden som: avancerad komponenttillverkning, verktygsmaskiner, metodik och digitalt stöd för produktionsutveckling och drift, industriell mätteknik samt montering.

Rise logo

Rise

RISE Research Institutes of Sweden är Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. I internationell samverkan med företag, akademi och offentlig sektor bidrar RISE till ett konkurrenskraftigt näringsliv och ett hållbart samhälle.

Sandvik Coromant logo

Sandvik Coromant

Sandvik har en unik kompetens inom materialteknik och en ledande position inom: 1) hårdmetall- och höghastighetsstålverktyg, 2) Utrustning och verktyg för berggrävning. 3) Rostfritt stål och höglegerat stål, specialmetaller, beständighetsmaterial och processystem.

Scania logo

Scania

Scania är en ledande tillverkare av tunga lastbilar och bussar samt industri- och marinmotorer. Företaget marknadsför och säljer också ett brett utbud av tjänstrelaterade produkter och finansieringstjänster.

MCR logo

MCR

Metal Cutting Research and Development Center (MCR) är ett nationellt kompetenscentrum inom bearbetningsteknik och fungerar som en naturlig länk och en samarbetspartner för svensk industri i dess utveckling av högkvalitativ, låg kostnadstillverkning.