Ett sommarevenemang på EGI – IRL

Brännbollsspelare
En brännbollssession i Uggleviksparken där både fakultet och studenter deltog.
Publicerad 2022-06-20

Efter två år av av pandemi och Zoommöten, kunde deltagarna i masterprogrammet Sustainable Energy Engineering äntligen göra sitt sommarevenemang till verklighet. Den 3 juni kunde masterstudenterna njuta av brännboll, doktorandpostersessioner, gästtalare och en middag – i verkligheten.

Dagen inleddes med en doktorandaffischpresentation så att de nuvarande studenterna kunde lära känna den forskning som bedrivs vid institutionen för Energiteknik. Den bästa forskningen har valts ut av gästforskaren från AIT Austria, Gerhard Zucker, och den tilldelades doktoranden Salvatore Gucciones forskning om avancerade CSP-anläggningar med superkritisk CO2.

Detta följdes av värmepump-gurun Jon Erik Novacki som var inbjuden som gästtalare och talade om svenska innovationer genom åren.

Inga svenska sommarevenemang är kompletta utan brännboll – en fullfjädrad brännbollssession där både fakultet och studenter deltog följde i Uggleviksparken.

Efter det var det dags att gå tillbaka och göra en programutvärderingsaktivitet via Menti, som visade en bra respons med resultaten tillgängliga för studenterna direkt.

Som avslutning på en händelserik dag kunde deltagarna njuta av en trevlig middag omgiven av Oves (IIP) blommor ovanför bordtennisbordet på BV68.