Forskare från INDEK presenterar forskning vid en toppkonferens för innovationsledning

Publicerad 2024-04-25

Postdock Emma Rui Lu från INDEK presenterar som huvudförfattare forskning om chefsmotivation för antagande av klimatmål, vid en toppkonferens för innovationsledning

Emma Rui Lu (från INDEK och MMK) kommer att presentera en artikel som huvudförfattare om ledningars avsikt att anta hållbarhetsmål vid en toppkonferens kommande juni för innovationsledning: ”Innovation and Product Development Management Conference (IPDMC)” vid Trinity högskola i Irland.

Hon kommer att presentera ett ramverk med nya skalor, där en av de första mäter en lednings avsikter, och kopplar dess mätningsresultat till prestanda för grön innovation.

Detta är ett tvärvetenskapligt ramverk som hämtar inspiration från socialpsykologi, ekonomi och innovationsledning.

Medförfattare är Jennie Björk, Petter Dahlström, Susanne Nilsson och Wenly Tu.

Som en extra notis vill författarna rikta ett särskilt tack till Hans Lööf, Vardan Hovsepyan och fakulteten vid INDEK för deras feedback och hjälp.

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Industriell ekonomi och organisation