Forskare vid INDEK har tilldelats finansiering för en doktorand vinterskola

Publicerad 2022-11-21

Frauke Urban från INDEK och Nimali Gunasekara från Energiteknik på KTH har fått finansiering från Scandinavian Academy of Industrial Engineering and Management (ScAIEM) för en vinterskola för doktorander.

ScAIEM vinterskola “Sustainable Energy Transitions – Technology and Management Perspectives” är ett tvärvetenskapligt doktorandkurspaket som erbjuder doktorander en utbildning i innovation och teknikhantering, hållbart företagande och entreprenörskap, samt policyprocesser relaterade till hållbara energiomställningar. Kursen behandlar de utmaningar och möjligheter som driver transformationer av energisystem och energirelaterade industrier.

Vinterskolan för doktorander 2023 arrangeras av Kungliga Tekniska Högskolan KTH, Sverige, i samarbete med Linköpings universitet LiU, Sverige, Norges teknisk-naturvetenskapliga universitet NTNU, Norge och Danmarks Tekniska Universitet DTU, Danmark. Doktorsskolan vinterskola hålls den 13-15 mars 2023 på KTH i Stockholm.

Om du är intresserad kontakta: Frauke Urban  och Saman Nimali Gunasekara

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se