Lihui Wang ny ledamot i The International Academy for Production Engineering (CIRP)

Publicerad 2015-09-24

Den 29 augusti 2015 blev professor Lihui Wang från Institutionen för Industriell produktion invald som ledamot i The International Academy for Production Engineering (CIRP).

CIRP är världens ledande organisation för forskning inom produktionsteknik och organisationen är föregångare inom formgivning, optimering, kontroll och hantering av processer, maskiner och system.

Akademin accepterar endast ett visst antal medlemmar och kriteriet för medlemskap är banbrytande forskning. Ledamöterna är alla internationellt erkända forskare och de har blivit invalda på livstid. Eftersom antalet medlemmar i CIRP är begränsat, är valet av en ny ledamot en lång process där man går mycket noggrant till väga för att säkerställa högsta möjliga akademiska standard.

CIRP har idag 150 medlemmar från 34 länder. Professor Wang och professor Torsten Kjellberg, även han från KTH och Institutionen för Industriell produktion, är de enda nu aktiva svenska medlemmarna i CIRP.

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Skolan för industriell teknik och management (ITM)
Senast ändrad: 2015-09-24