Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Ändringar mellan två versioner

Här visas ändringar i "Course analysis festival" mellan 2017-05-28 20:51 av Viggo Kann och 2018-05-09 14:55 av Viggo Kann.

Visa < föregående | nästa > ändring.

Course analysis festival

Kursanalysfestival 1-2 juni 2017 Högskolepedagogisk forskning och beprövad erfarenhet visar att kollegiala diskussioner där lärare analyserar sina kurser är mycket givande och kan ge upphov till nya idéer till kursutveckling.

Därför anordnar pedagogiska utvecklarna på CSC regelbundet kursanalysfestivaler, där varje lärare som har skrivit en kursanalys för någon kurs som getts under senaste läsåret uppmuntras att träffa kolleger i grupper om 3-4 lärare och diskutera kursanalyserna. Nästa kursanalysfestival är 1-2 juni 2017. Det finns fyra möjliga tider för kursanalysmöten per dag. Varje lärare får senast 26 maj kl 12 anmäla vilka kursers kursanalyser man vill diskutera och vilka tider som är möjliga i nedanstående Doodle. Schemat för kursanalysfestivalen läggs upp här på eftermiddagen 26 maj.

June 1, 13.15-15.00, room 4532 dasak Sonja Buchegger inda Ric Glassey adk Viggo Kann Här är några länkar om hur kursanalyser fungerar på KTH:


* Hjälpsida om stöd för kursutvärderingar och kursanalyser på kurswebben
* Hjälpsida om fliken kursutveckling på kurswebben och ett exempel på hur fliken kan se ut
* Kursanalysen som del i skolans systematiska kvalitetsarbete
* Anvisning om kursanalyser på KTH (nu gällande; kommer att uppdateras till hösten)
(sidan borttagen vid omorganisationen)
* Anvisning om kursvärdering och kursanalyser på KTH

Course analysis festival June 1-2, 2017 Educational research and proven experience show that collegial discussions where teachers analyse their courses are very fruitful and could give new ideas for how to develop the courses.

Therefore the educational developers at CSC each semester arrange course analysis festivals, where every teacher who has produced a course analysis of a course given during the last academic year is encouraged to meet colleagues in groups of 3 or 4 teachers and discuss their course analyses. Next course analysis festival will take place on June 1-2, 2017. There will be 4 possible slots of meetings per day. The teachers should use the Doodle below to state which courses' course analyses they would like to discuss and which slots that are possible. Fill out the Doodle before May 26 at noon. The schedule for the festival will be announced in the afternoon May 26.

Here are some links to information about course analyses at KTH:


* Support in the course web for course evaluations and course analyses
* Information about the course web page kursutveckling (course development) and an example from a real course (in Swedish)
* The course analysis as part of the quality assurance system at CSC
* Regula
KTH instructions for course analyses at KTH (current version; will be updated in fall 2017)evaluation and course analysis