Visa version
Visa
< föregående
|
nästa >
Jämför
< föregående
|
nästa >
Course analysis festival
Kursanalysfestival 20-22 maj 2019
Högskolepedagogisk forskning och beprövad erfarenhet visar att kollegiala diskussioner där lärare analyserar sina kurser är mycket givande och kan ge upphov till nya idéer till kursutveckling.
Därför har pedagogiska utvecklarna på CSC regelbundet anordnat kursanalysfestivaler, där varje lärare som har skrivit en kursanalys för någon kurs som getts under senaste läsåret uppmuntras att träffa kolleger i grupper om 3-4 lärare och diskutera kursanalyserna. Efter omorganisationen finns inga pedagogiska utvecklare på EECS längre. Ansvaret för kursanalysdiskussioner ligger därför på avdelningarna.
TCS och CST håller kursanalysfestival för sina kurser 20-22 maj 2019. Det finns fyra möjliga tider för kursanalysmöten per dag. Varje lärare får senast kl 17 den 15 maj 2019 anmäla vilka kursers kursanalyser man vill diskutera och vilka tider som är möjliga i nedanstående Doodle. Viggo sätter ihop ett schema för kursanalysfestivalen allteftersom anmälningar kommer in. Slutligt schema läggs upp på https://www.kth.se/social/group/csc-pedagogical-deve på förmiddagen 17 maj.
Anmälningslänk: https://doodle.com/poll/8fdpgymhvid99p8i
Här är några länkar om hur kursanalyser fungerar på KTH:
- Hjälpsida om stöd för kursutvärderingar och kursanalyser på kurswebben
- Hjälpsida om fliken kursutveckling på kurswebben och ett exempel på hur fliken kan se ut
- Kursanalysen som del i skolans systematiska kvalitetsarbete (sidan borttagen vid omorganisationen)
- Anvisning om kursvärdering och kursanalyser på KTH
- Pedagogiskt seminarium om kursvärdering och kursanalys 11 december 2017
Course analysis festival May 20-22, 2019
Educational research and proven experience show that collegial discussions where teachers analyze their courses are very fruitful and could give new ideas for how to develop the courses.
Therefore the educational developers at CSC have each semester arranged course analysis festivals, where every teacher who has produced a course analysis of a course given during the last academic year is encouraged to meet colleagues in groups of 3 or 4 teachers and discuss their course analyses. Since the reorganization, there exist no educational developers at EECS anymore. The responsibility for the course analysis discussions is now placed at the departments and divisions.
The TCS and CST divisions hold a course analysis festival for all TCS courses May 20-22, 2019. There will be 4 possible slots of meetings per day. The teachers should use the Doodle below to state which courses' course analyses they would like to discuss and which slots that are possible. Fill out the Doodle before May 15 at 17:00. Viggo will announce the schedule for the festival slot by slot as the Doodle is filled. The final schedule will be announced at https://www.kth.se/social/group/csc-pedagogical-deve May 17.
Link to the Doodle: https://doodle.com/poll/8fdpgymhvid99p8i
Here are some links to information about course analyses at KTH:
- Support in the course web for course evaluations and course analyses
- Information about the course web page kursutveckling (course development) and an example from a real course (in Swedish)
- KTH instructions for course evaluation and course analysis
- Pedagogical seminar about course evaluation and analysis December 11, 2017