Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Ändringar mellan två versioner

Här visas ändringar i "Vetenskapliga publikationer" mellan 2016-09-30 00:10 av Viggo Kann och 2016-09-30 10:47 av Björn Hedin.

Visa nästa > ändring.

Vetenskapliga publikationer

* Improving Study Skills using Program Integrating Reflection SeminarsBjörn Hedin, Viggo KannTech. report, submitted in 2016.Full text in ArXiv
* Towards Scholarship of Teaching and Learning - Experiences from the Pedagogical Developers InitiativeBerglund, A., Havtun, H., Jerbrant, A, Andersson, M., Hedin, B., Soulard, J., Kjellgren, BResearch in Higher Education of Engineering (accepted) 2016
* The Pedagogical Developers Initiative – Development, Implementation and Lessons Learned from a Systematic Approach to Facutly DevelopmentBerglund, A., Havtun, H., Jerbrant, A, Andersson, M., Hedin, B., Soulard, J., Kjellgren, B. Proceedings of the 12th International CDIO Conference, 2016, Turku
* The Pedagogical Developers Initiative – Changing Educational Practices and Strengthening CDIO skills
* Anders Berglund, Björn Hedin, Hans Havtun, Hans Bengt Johansson, Anna JerbrantBjörn Hedin, Viggo KannProceedings of the 11th International CDIO Conference, Chengdu, China, June 8-11 2015, 2015

* Patterns of engagement - Using a board game as a tool to address sustainability in engineering educations Björn Hedin, Viggo KannProceedings from ‘Engineering Education for Sustainable Development’ conference in Belgium, 2016

* Kommer det på tentan? Uppfattningar om motivation och demotivation bland studenter på ingenjörsutbidningarBerglund, A., El Gaidi, K., Havtun, H., Hedin, B5:e Utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala universitet, 18–19 november 2015

* Kommer det på tentan? Uppfattningar om motivation och demotivation bland studenter på ingenjörsutbidningarBälter, O., Hedin, B., & Tobiasson, HKTH Scholarship of Teaching and Learning 2015

* Reducing Barriers of Publishing Lectures on the WebHedin, B.KTH Scholarship of Teaching and Learning 2015
* Educational use of Social Annotation Systems for Peer FeedbackHedin, B., & Pargman, DKTH Scholarship of Teaching and Learning 2015
* TEL - What is it good for?Josefsson, P., Isaksson, E., Hedin, B., Enoksson, F., & Bälter, O. KTH Scholarship of Teaching and Learning 2015
* Promenadseminarier - en seminarieform för ökad kvalitet och hälsa?Hedin, B., Bälter, O., & Tobiasson, H LTHs 8:e Pedagogiska Inspirationskonferens, Lund, December 17, 2014
* Dialogsduksseminarier - en metod för reflektion och introduktion till högre studierHandberg, L., & Hedin, B LTHs 8:e Pedagogiska Inspirationskonferens, Lund, December 17, 2014
* Effects of a Program Integrating Course for Students of Computer Science and EngineeringV. Kann, A-K. HögfeldtPresented at SIGCSE 2016, 47th ACM Technical Symposium on Computing Science Education, Memphis, USA, page 510-515, March 2016.ACM DL Author-ize serviceFull text
* Lärstrategier på längden och tvärenO. Bälter, M. Colareti Tosti, V. Kann, M. SvedinPresented at 5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015.PDF.
* En jämförelse mellan programsammanhållande kurser vid KTH och LiUF. Heintz, A. Berglund, B. Hedin, V. KannPresented at 5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015.PDF.
* Vem styr egentligen grundutbildningen?M. Grimsberg, F. Heintz, V. Kann, I. Erlander Klein, L. ÖhrströmPresented at 5:e utvecklingskonferensen för Sveriges ingenjörsutbildningar, Uppsala, November 2015.PDF.
* Experiences from different program integrating coursesV. Kann, K. Almgren, M. BengtssonRound table at Scholarship of Teaching and Learning 2015, KTH, 2015.Abstract.