Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Visa version

Version skapad av Anna Uleander 2011-06-30 17:18

Visa nästa >
Jämför nästa >

Create a course website (for teachers)

  1. Find your course in KTH Social. All courses automatically get their own course website in KTH Social.  You can for example access your courses through the quick menu at the bottom of your web browser.
  2. Upload course information. You can create a new page by clicking "Create new page" in the right hand column of your course website. Only teachers and administrators have access to this function. Studens can create and edit pages in the course wiki. A lot of information is automatically uploaded, e.g. the course plan, the schedule and the Bilda-link.
  3. Inform your students about KTH Social and how it can be used during the course. Write a post on your course website and welcome your students to your course.

Tips:

  • Det går att ställa in att du får e-postnotifieringar när något händer i kursen. Tryck på min prenumeration och sedan e-postnotifieringar så kommer du till en sida där du kan bestämma hur ofta du vill ha notifieringar (direkt, daglig sammanställning, veckosammanställning).
  • Du kan kopiera material mellan olika kurstillfällen från år till år. Funktionen hittar du på respektive kurs under Hantera kurstillfällen. Välj där Kopiera sidor mellan kurstillfällen och följ instruktionerna
  • I Social finns "Kurslänkar för lärare". Via dessa länkar, som enbart kan ses av lärare på kursen, når du verktyg som hjälper dig administrera din kurs i Mina sidor för anställda. Men för att komma åt informationen behöver du behörighet. Hur får jag behörighet?