Studentexpedition

Vi har ingen fysisk studentexpedition på avdelningen för historiska studier av teknik, vetenskap och miljö men du är alltid välkommen att mejla oss med frågor. Vi försöker att besvara alla inkommande mejl inom 24 timmar under ordinarie arbetsveckor. Mellan terminerna och under sommarsemestern är svarstiderna längre.

Allmän information

Kursansökan

Vi ger kurser till både KTH-studenter och externa sökande. För att gå en kurs måste du först söka, bli antagen och sedan registrerad. De flesta kurserna är fristående och söks via din studievägledare eller koordinator om du redan är antagen på KTH och via antagning.se om du är extern sökande .

Arktis-kursen söks via en speciell antagningslänk. Besök kurssidan för mer information om det:

Environment and Sciety in a Changing Arctic (informationen är på engelska)

Kurser som är öppna för studenter utanför KTH söks via antagning.se. Under fliken Livslångt lärande kan du se vilka kurser vi erbjuder just nu.

Canvas och KTH Social

Vi använder Canvas i alla våra kurser. Access får du automatiskt genom antagning och registrering. Länkar och mer information hittar du här: Canvas student-sidor

Om du har problem att komma in på kurssidan, se i första hand till att du är registrerad på kursen. Är allt i sin ordning och du ändå inte kommer in är du välkommen att mejla oss: kursexp@abe.kth.se

Vi använder i regel inte KTH Social på våra kurser, även om en sida genereras automatiskt för varje kursomgång.

Kursregistrering

Under den första kursveckan ska du registrera dig via dina sidor i Ladok. Om du har problem med registreringen, eller om du ska om-registrera dig på en kurs du tidigare gått skickar du ett mejl till oss: kursexp@abe.kth.se

Är du inte registrerad på kursen kommer du inte att få full tillgång till allt kursmaterial.

Exjobb

Du är välkommen att genomföra din masteruppsats i historiska studier av vetenskap, teknik och miljö vid vår avdelning. Kontakta professor Nina Wormbs nina@kth.se , om du är intresserad.