Livslångt Lärande

Vill du eller behöver du vidareutbilda dig? Ta en livslångt lärande-kurs hos oss! Vi har ett brett kursutbud med bland annat kurser inom teknik- och vetenskapshistoria och miljöhumaniora. Hos oss har du möjlighet att lära dig mer om blanda annat klimatkrisen, energihistoria, politisk ekologi och samspelet genom historien mellan teknik och genus. Se nedan för mer information om respektive kurs!

Undervisningsformen för vår utbildning varier. Vissa kurser går på distans med inspelade videoföreläsningar och webbinarier, medan andra kurser kräver att du är på plats på KTH. Vissa kurser är delar av programkurser där du läser tillsammans med programstudenter på KTH medan andra går separat, specialdesignade för yrkesverksamma.

Ansökan och deadline

Deadline för ansökan till kurser för vårterminen 2023 är 17 oktober och för höstterminen är datumet den 17 april. Anmälan är öppen efter det om det finns platser kvar. Ansök via Antagning.se - Anmälan till högskola och universitet .