Ida Naimi-Akbar
Universitetsadjunkt
Detaljer
Forskare
Om mig
My expertise is in the field of balance between teaching & learning and practical work in engineering education. I am working on the intersection between teaching and learning and the teacher's practice. I explore and develop teachers' ability to base their teaching practice in research and proven experience. My main interest is in how teachers understand and utilize knowledge of teaching and learning in their own practice and how different driving forces and demands for change can be used to create change in education and increased awareness of learning. I study how this is reflected in the digitization of higher education generally but with a particular focus on teachers' assessment practice
I am engaged in both courses in teaching and learning in higher education as well as courses in the second cycle in learning and didactics.
Besides my teaching I’m involved in different pedagogical development project.
Kurser
Att handleda VFU-studenter (LT1029), assistent
Digitalt lärande i högre utbildning (LH238V), assistent
Examensarbete inom teknik och lärande, avancerad nivå (LT200X), lärare
Genusforskning och jämställdhet i teknisk högre utbildning (LH225V), assistent
Lärande och undervisning i högre utbildning (LH231V), lärare, kursansvarig
Lärande och undervisning i högre utbildning (LH231U), kursansvarig, lärare
Lärande som professionellt uppdrag (LT1036), assistent
Läroplansteori och ämnesdidaktik (LT2034), lärare
Pedagogiskt arbete på vetenskaplig grund (LH213V), kursansvarig
Perspektiv på lärande, skola och styrning (LT1051), examinator, kursansvarig, lärare
Programintegrerande kurs (LT1040), lärare
Utbildning, skola och samhälle-nutida och historiska perspektiv (LT1014), lärare, kursansvarig