Imorgon på eftermiddagen kommer vi göra ny release av KTH Social.

• Den stora förändringen som kommer ske är att vi kommer göra om högerspalten och flytta över innehåll som har med inlägget/sidan till vänstersidan. Högerspalten kommer nu tillhöra en kurs/grupp och inte förändras när du som använder går in på en sida eller inlägg. Vi har också utvecklat en funktion som gör att det går att fälla ut och in sidträdet. I första läget är sidträdet infällt.
  • Vi har gjort det tydligare när en kommentar kommer från en lärare. Efter personens namn står att de är lärare. Vi har också lagt till att det står lärare under bilden på inlägg.
  • Sedan tidigare går det nu också för lärare att skicka ut e-post till de studenter som finns på kursen oavsett deras egna prenumerationsinställningar.  Studenterna kan också se status (antagen, kursregistrerad, moment på kursen registrerade samt slutregistrerad kurs) på respektive kurswebb. Samma symboler som finns i Mina sidor.
  • Vi har också gjort lite olika buggfixar. T ex har vi förbättrat gränssnittet för att lägga till administratörer och förbättrat inloggningen i toolbaren i Bilda.