Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Ändringar mellan två versioner

Här visas ändringar i "Kursdata & kursanalys" mellan 2020-07-18 00:58 av Viggo Kann och 2021-08-02 18:37 av Viggo Kann.

Visa < föregående | nästa > ändring.

Kursdata & kursanalys

DD1390 är obligatorisk för datateknikprogrammet och ges under hela årskurs 1-3. Det finns också en mindre variant av kursen som bara går i årskurs 2-3 (för den som börjat i högre årskurs): DD1391.

Kursen examineras med skriftliga reflektionsdokument och aktiv medverkan vid reflektionsseminarier (i snitt 1 hp per år), ett etikmoment i årskurs 1 (1,5 hp) och ett datorhistoriagrupprojekt på våren i årskurs 2 (1,5 hp).

Programmoment som ingår i kursen:


* reflektera och argumentera muntligt och skriftligt på svenska,
* identifiera sitt behov av ytterligare kunskap och fortlöpande utveckla sin kompetens,
* analysera och ta ställning till samhälleliga och etiska konsekvenser av datatekniska tillämpningar,
* arbeta i grupp och presentera ett projektarbete muntligt och skriftligt.
För att se hela tabellen nedan tryck på pil-symbolen (Min/Max) på sidans högra hörn. Du ser då endast sidinnehållet och menyn göms. Tryck på pilarna igen för att få tillbaka menyn.

Kursomgång Examinator och kursansvarig Antal reg. studenter Prestations- grad Examinations- grad Förändringar som införs i årets kurs (exempel) Kursanalys prosam19 2019-2022 Viggo Kann Fler råd om seminarieupplägg till mentorerna. Studieteknikseminariet inte obligatoriskt för DD1391. våren 2022 prosam18 2018-2021 Viggo Kann Nytt seminarietema: ergonomi och psykisk hälsa.Datorhistoriamomentet inte längre graderat. våren 2021kursanalysdistansenkätfuskenkät prosam17 2017-2020 Viggo Kann 207 71% 61% Canvas används för kursinformation och resultatrapportering. kursanalys prosam16 2016-2019 Viggo Kann 225 73% 56% Utökad maxlängd på reflektionerna. kursanalys prosam15 2015-2018 Viggo Kann 214 73 % 61 % Nytt seminarietema: ergonomi. kursanalys prosam14 2014-2017 Viggo Kann 201 73% 59% Frivilligt studiebesök på IT-företag i årskurs 3. kursanalys prosam13 2013-2016 Viggo Kann 191 77 % 61 % Nya seminarieformer såsom gåseminarier har använts. kursanalys prosam12 2012-2015

Viggo Kann 186 81 % 73 % Nytt seminarietema: minoriteter och likabehandling. kursanalys prosam11 2011-2014

Viggo Kann 177 78 % 71 % Nytt seminarietema i årskurs 2 och 3: masterprogram.

kursanalys prosam10 2010-2013

Viggo Kann 196 65 % 57 % Krav på tillräckligt hög reflektionsnivå för att VG ska ges.

kursanalys prosam09 2010-2012

Viggo Kann 138 82 % 74 % Första gången kursen gick. Denna omgång gick bara årskurs 2 och 3.

kursanalys